Contactcenter

06 november, 2007

Framtiden.

Just nu skriver jag ett inlägg om dagen och hade tänkt mig att fortsätta med det - två och ett halvt kapitel kvar gör att jag då är färdig om c:a två-tre veckor. Vad händer sen?

Jag sätter mig ner och börjar skriva om, ändra och fixa. Det ska läggas till ett kapitel i början och delar av 1:a och 2:a kapitlen ska skrivas om och flyttas (en del till det nya kapitlet). Stavfel, syftningsfel, kritiserade delar, upprepningar och dåligt språk ska åtgärdas. När det är klart ska jag skicka boken till ett förlag och försöka få den publicerad. Samtidigt kommer jag att lägga ut den i dess helhet som pdf-fil här, så alla kan läsa den uppdaterade verisionen om de vill.

Vad händer med bloggen under tiden? Jag tänker fortsätta att uppdatera, fast med nyheter om hur det går med omskrivningen och den eventuella publiceringen. Förmodligen blir det lite skrivverkstad för noveller och annat. Eventuellt ska jag efter nyår skriva en After Action Report i stil med the fort och då är det möjligt att jag repostar den här också.

Om det blir publicering och folk faktiskt köper och läser kan det tänkas bli en uppföljare - mer av Mats liv (nu har jag i och för sig avslöjat att Mats överlever, men det är nog inte för mycket sagt, jag lever ju än). Arbetstiteln på nästa bok är i så fall En inskränkt norrlännings irländska äventyr, eller något sådant. I så fall börjar vi om på samma vis igen.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se