Contactcenter

18 september, 2007

Contactcenter missar TV-debatt.

Jag har blivit ombedd att medverka i Argument i SVT på torsdag, om facken och hur facklig verksamhet funkar på callcenters, men är på jobbresa i Norge. Jag ska däremot skriva en artikel för webbdiskussionen.

Mer information om det hela finns på Arguments blog (andra posten i skrivande stund). Jag återkommer med mer information och en länk till artikeln när det blir dags.

Adler

Uppdatering: Här är avsnittet på SVTs hemsida, det är i sektionen om facket mitt inlägg kommer in. Här är artikeln jag skrev till svt.se/opinion. Jag vill klargöra, för en del som kanske inte förstod det av det korta inlägget i TV, att jag är för facket och dess roll, men anser att facket MÅSTE ta sig ut där de lokala klubbarna inte finns eller är värdelösa, ofta på låglöne- lågstatus- och högstressarbetsplatser, som callcentervärlden, där lagar, regler och kollektivavtal ofta är satta på undantag.

Adler (igen, överraskning va?)

Etiketter:

4 Kommentarer:

  • Varf�r s� bitter? Slappna av lite, g� till en terapeut, eller �r det obotligt?

    By Anonymous Anonym, at 20 september, 2007 18:40  

  • Hehe, misstänkte att det skulle komma en del sådana här kommentarer nu när det finns en länk från SVT.

    Det här är min enmans samtalsterapi som jag skriver för få ut mig bitterheten. Det funkar fin-fint kan jag tala om.

    Gillar du inte att läsa om bitterhet och mörk humor och hur det kan vara i jobbsamhällets bottenskick behöver du inte, men vill du är du mer än välkommen. §:c)

    By Blogger von Adler, at 20 september, 2007 22:06  

  • Och så kommer man in på svt's hemsa, och vad ser man...jo, felstavningar! Men det sitter väl nån överbetald snorunge i Fjollträsk o käkar internet-svamp samtidigt som den "jobbar".

    Bra jobbat Adlern! Trodde inte det gick att märkas i allt mediabrus och bloggande.

    By Anonymous Anonym, at 21 september, 2007 18:21  

  • Det går lite grand i alla fall. §:c)

    By Blogger von Adler, at 23 september, 2007 08:14  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se