Contactcenter

13 december, 2007

Slutet.

OBS! Det är två inlägg (forts 5 och forts 6), eftersom det blev så infernaliskt långt, men ni har hela slutet där. Kanske lite lättare att kommentera på två separata inlägg också. Och kommentera livet ur er på hela historien nu.

Det har varit en lång väg, jag började skriva oktober 2004 och bloggen har hängt med sedan mars 2006. Jag vill tacka för stödet som många har visat med att återvända, läsa och kommentera, utan er hade det här aldrig blivit klart.

Om ni undrar så är de två mailen som skrivs ut i det sista kapitlet autentiska, jag har ändrat några titlar på personer och namn i dem för att de ska stämma med boken, men annars är de direkta kopior av sparade mail i min inbox.

Nu ska jag ta en paus från skrivandet några dagar och sedan börja bearbeta och skriva om boken. Svara på kommentarer och frågor gör jag dock mer än gärna redan nu!

Etiketter:

10 Kommentarer:

  • Fyfan så underbart!
    Det gick en varm rysande känsla genom hela kroppen när jag läste slutet :) (typ samma rysande känsla man får när maximus avslöjar sitt namn i gladiator eller när leonidas skriker "THIS IS SPARTA!") ;-)

    har som sagt tidigare läst sedan start, och kommer garanterat att kirra 2 ex av boken, en till bokhyllan och en på jobbet så att man får sällskap i sitt bittra cyniska hat mot ett skithål till arbetsgivare.
    glhf

    By Anonymous Anonym, at 13 december, 2007 08:53  

  • Underbart Adler, underbart! Känns lite som efter Potter. Vad ska man läsa nu då?

    By Anonymous Anonym, at 13 december, 2007 10:38  

  • CDK: Du vet hur du ska beskriva en känsla du. §:cP Jag hoppas verkligen att bli publicerad, så du kan hålla ditt lofte. §:cD

    Fredskronk: Uppföljaren? §;cP

    By Blogger von Adler, at 13 december, 2007 20:56  

  • Hade det inte vart så att jag har dålig fantasi och ännu sämre tid att sitta framför datorn så hade jag lätt kunnat fortsätta med en spinoff sett från en av de kvarvarande karraktärerna.. Men det ska ju skrivas och skrivas med regelbundenhet så jag får nöja mej med att stå till tjänst om någon annan vill ta hand om skriv-detaljen.

    By Anonymous Anonym, at 13 december, 2007 23:31  

  • vad ska man säga...
    vilken fantastiskt bra sann historia!
    kommer bli tomt utan mats & co!
    mycket bra skrivet, har själv jobbat på callcentret, och man känner igen sig!
    det mesta är mitt i prick!
    bra skrivet!

    By Anonymous Anonym, at 14 december, 2007 18:02  

  • Coluber: Haha, fan spinoff, nattarnas äventyr? Klockrent! Varför inte försöka? §:c)

    Anonym: Tack så mycket för komplimangerna, de värmer vill jag lova.

    By Blogger von Adler, at 15 december, 2007 09:23  

  • DÅ var all underbar läsning slut, ser fram emot en pappersutgåva utav det underbara vidundret. =)

    har du undersökt olika möjligheter för att få den utgiven än eller suger du på nått annat äss i rockärmen? börjar nämligen klia lite i plånboken. =P

    f.ö. evig tacksam för den fina underhållning du har givit oss och hoppas snart att ni hittar något mer att skriva om.

    By Anonymous Anonym, at 16 december, 2007 23:25  

  • Ja, då får man tacka för en mycket underhållande läsning (ser fram emot en ev. uppföljare) :-)
    Skulle förresten gärna vilja veta hur djävulens dotter, Torped-Olgas, framtid blev.

    By Anonymous Anonym, at 19 december, 2007 22:20  

  • Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag är intresserad av ett par ex av den färdiga boken. Både att ha hemma och njuta av och att kunna dela ut till "folk" som jag känner.

    sign me up!

    By Anonymous Anonym, at 22 december, 2007 02:34  

  • Jag har haft turen att sitta på "riktig" teknisk support in-house, men fick lite för nära kontakt med callcentervärlden som konsult 2002. Jag fick äntligen till ett avslut på den skiten i Tingsrätten nu i höstas och kände igen en hel del som du skriver om, trots att det var ett annat callcenter. Jag tror fan att de gått samma kurs i hur man vansköter anställda, allihop.
    Hsh, tack för mycket nöje!

    By Anonymous Anonym, at 03 februari, 2008 10:29  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se