Contactcenter

24 november, 2007

Mats Olsson

Mats Olsson, callcenterhora, deprimerat och resignerat ärkesvin, institutionaliserad contactcenterargent. Eller som han själv skulle säga, "Vad spelar det för roll? Det är bara ord, de förändrar ingen verklighet."

Mats har utbildning och är ganska allmänbildad. Han är en tvättäkta nörd och egentligen en kille med gott hjärta, stor humor och en arbetsmoral som är alldeles för stark för hans eget bästa. Mats vill väl, han vill hjälpa kunderna, han vill lösa problemen, fixa det som är fel och organisera, ordna, rätta till. Att han inte får det är en av de största källorna till hans frustration.

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

  • Synd att porträttet på Mats kommer nu när det börjar närma sig sista kapitlen. Man har ju sedan länge haft en bild på hur han sett ut, och den är väldigt lik den på författaren... Å andra sidan finns det ju likheter däremellan. ;-)

    By Anonymous Anonym, at 26 november, 2007 07:30  

  • Så en bild på Mats....kul...Daniel

    By Anonymous Anonym, at 27 november, 2007 06:51  

  • Vacker bild, jag börjar nästan gråta. Men nu vill jag läsa mer ! Kom igen! Posta et nytt inlägg :>

    By Anonymous Anonym, at 27 november, 2007 08:57  

  • Joakim: Ja, jag skulle fått det ur mig tidigare. Nu när jag ser på det lite senare ser jag att mun och näsa sitter lite för lågt, Mats har kortare näsa. Men, men, det ger en generell bild.

    Daniel: Tack.

    Strukt: Said and done.

    By Blogger von Adler, at 28 november, 2007 00:42  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se