Contactcenter

05 januari, 2008

DN famlar i callcentervärlden!

Det är intressant att se och läsa när DN famlar i callcentervärlden. Originalartikeln finns här. En del av kommentarerna - DN har valt ut vissa, här, är riktigt bra.

I övriga nyheter har jag snart korrläst klart boken, 20 sidor återstår. Sedan blir det lite omskrivningar, korrläsning av ett par kompisar och sedan ska det hela skickas till förlag.

Om det är någon som känner sig manad på korrläsning, säg för all del till.

Etiketter:

7 Kommentarer:

  • Till! :) Jag anmäler mig härmed som frivillig korrekturläsare. Har varit mycket intressant och igenkännande att läsa "boken". Har själv jobbat på callcenter (inte på samma ort, men numera är det samma företag).

    By Blogger C, at 06 januari, 2008 08:50  

  • Lite O/T, men ändå - kolla in www.h-1.se och du kommer säkerligen att salivera av lycka när du ser vilka topprekryteringar de gjort. Vilket roligt sammanträffande att både styrelse och ledning råkar vara personal från Aditro?

    För övrigt ser jag fram emot att köpa din bok så snart den släpps. Tack för lång och trevlig läsning.

    MvH Johan Johansson (Boxer et al), på Compeer/TCS från 050601-060601!

    By Anonymous Anonym, at 06 januari, 2008 11:57  

  • Och kolla in reportaget i ÖP om H1: http://op.se/parser.php?level1=161&level2=713&id=864500 H1 står tydligen för "Happy One", deras grej är att det ska vara roligt att jobba på deras contactcenter. Samma ledning som på förra stället... hur ska det gå till??

    By Anonymous Anonym, at 07 januari, 2008 09:44  

  • Vad händer här? Är bloggen nere slut för alltid?

    By Anonymous Anonym, at 07 februari, 2008 20:28  

  • H1 som vi pratat om ovan ska nu noteras på marknadsplatsen Aktietorget. De vill ta in 4 miljoner i aktiekapital "inför kommande expansion och organiska tillväxt". Se http://www.h-1.se/Ver3/investor_inbjudan.php

    By Anonymous Anonym, at 12 april, 2008 18:22  

  • Jag kan ställa upp som korrekturläsare också om du vill. :)

    Shit, jag har inte läst här på jättelänge nu ju. Inte lika mycket sedan jag slutade callcenterhora iaf. Men jag får ta och läsa ikapp för att se hur det går med vår kebabälskande antihjälte!

    By Blogger Traxy, at 09 juli, 2008 00:06  

  • ...Bortsett från att blogginlägget postades för ett halvår sedan och att jag är väääldigt sent ute. *host*

    By Blogger Traxy, at 09 juli, 2008 00:14  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se