Contactcenter

28 september, 2006

Kapitel 7 - Contactcenterkarriär


Efter att ha sovit riktigt uselt på en riktigt usel middag vaknar jag sur och grusig i ögonen. Min nacke gör ont och kudden är ett enda skrynkel och luktar hår och svett. Jag har drömt några fördjävliga mardrömmar igen. Vad kan jag inte riktigt sätta fingret på, men de har med maktlöshet, skräck och inget slut i sikte att göra, så mycket känner jag. Fyfan. Jag andas in djupt genom näsan. Sovrummet stinker jag. Jag avskyr den doften av halvtaskig andedräkt, myskaktig men inte riktigt påträngande eller riktig manlighet uppblandat med lite fix från min usla mage och en eller två droppar svett som mognat i kroppsveck som uppstått på grund av min övervikt.

En liten stund ligger jag där och känner efter. Är jag inte lite, lite sjuk någonstans? Kanske. Men inte tillräckligt för att vara sjuk mer än två dagar. Är man bara sjuk en eller två dagar så är det karens en dag, och då förlorar man själv mer än contactcentret gör, då är det inte riktigt värt det. Dessutom kan jag känna den Preussisk-Protestantiska pinnen slå mina ömmande nackmuskler. Upp med dig din lata drög! Du har ett jobb, var tacksam, andra har det inte så bra som du. Vad är du för en misslyckad idiot till mes som knappt orkar ta dig till jobbet när du faktiskt har ett? Ditt patetiska vrak, har ångest och är misslyckad på alla områden trots alla möjligheter samhället gett dig. Allt dåligt som händer dig har du förtjänat genom din lathet och uselhet! UPP MED DIG UR DEN DÄR FÖR DIG ALLDELES FÖR MJUKA SÄNGEN, du träck, du svulst på samhällskroppen!

Med en misslynt grymtning och gnagande dåligt samvete tar jag mig upp ur sängen. Jag snörvlar lite för att försöka väcka lite sympati i mig själv för hur dåligt jag mår, men får bara mer dåligt samvete för att jag är så djävla patetisk. In i duschen för att bränna lite mod i barm. Det hjälper förstås inte, jag kommer ut med samma usla känsla i kroppen, snyter mig och spottar en snorblandad loska i handfatet innan jag får tag på min surstinkande handduk på kroken mitt emot badkaret.

Jag har inga fräscha kläder. Jag borde ha tvättat för länge sedan, men har inte orkat. På med samma saker som igår, trots en fet fläck på byxorna från lite mumsigt klet från baguetten som nästan kom undan igår. Skitsamma, ingen bryr sig hur man är klädd på contactcentret ändå. Eller egentligen gör ledningen det, och skickar ut sura mail ibland, när någon sett för täääskig ut när det varit kundbesök, men annars är de aldrig i närheten av oss som svarar i telefon. Utom Sune Cawe då, som måste gå förbi oss för att smita hem tidigare om dagarna.

Med en suck drar jag på mig gubbkeps och jacka och kliver ut i duggregnet för att gå till jobbet. Allt suger, men jag suger mer än allt annat tillsammans. Det känns lite som om det kommer bli temat för dagen, där jag går med ögonen halvslutna och envist riktade mot den våtblänkande svarta asfalten.

Etiketter: ,

6 Kommentarer:

  • Nu du, nu känner jag ångesten komma krypandes.. Nu jävlar !

    Härligt och höra de ångestfyllda tankarna på morgonen, Varje dags uppvaknande för att gå till contactcentret liksom äter en bit av själen. Sakta sakta bryts man ner.

    By Anonymous Anonym, at 29 september, 2006 07:48  

  • Jag trodde bara att det var jag som kännde sådär. Känner igen varenda ord. Underbart skrivet.

    By Blogger Robin, at 29 september, 2006 08:30  

  • Fy fan vilken skön blogg! Jag fick den via tips av en som läser hos mig. Och jag måste säga att detta var bland det skönasta och roligaste jag läst.

    Du skriver skitbra, målande och medryckande. Polaren frågade mig om jag hade hitat några sköna nya bloggar på sistone och du kvalar in direkt.

    *hatten av*

    By Blogger Stefan, at 05 oktober, 2006 21:38  

  • Jag brukar ju kommentera dig att det här är underbart.
    Men en sak måste jag klaga lite på.
    Det där med att nästa inlägg kommer på måndag börjar kännas som en icke alltför kvalificerad lögn vid det här laget.
    Ser dock med spänning fram emot nästa kapitel

    By Anonymous Anonym, at 09 oktober, 2006 20:54  

  • Ja, du har helt rätt. Problemet är dubblet, först och främst har jag bestyr med flytt och ett relativt nytt jobb. Det är fan inte lätt att bo i Fjollträsk. Sekundärt går det alldeles för bra just nu. Det är svårt att skriva med ångesten drypande när man sitter och ler mest hela tiden.

    By Blogger von Adler, at 09 oktober, 2006 21:03  

  • Wallin: Mitt i prick. En liten, liten bit av dig äts upp varje dag.

    Robin: Kul att jag är mitt i prick. Även om jag lämnat den världen själv så lever den starkt i minnet.

    Stefan: Tack så mycket för de vänliga kommentarerna, det värmer! §:c)

    By Blogger von Adler, at 10 oktober, 2006 08:06  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se