Contactcenter

13 juli, 2008

Korrläsning commence!

Hej alla som fortfarande tittar in här.

Nu har jag strukturerat om boken tidsmässigt och flyttat runt på kapitel och dylikt, samt skapat ett kapitel till, dessutom har jag skrivit om och korrigerat hela boken en gång och de tre första kapitlen en andra gång, så nu tror jag att jag kan koppla in externa korrläsare.

Så, om du fortfarande är intresserad och verkligen kan ägan tid åt att inte bara läsa utan även finläsa och hitta motstridiga uppgifter, uselt språk, långa stapplande meningar (jag har en tendens att skriva sådana) och haltande handling eller bara avsnitt där boken känns mer som transportsträcka än upplevelse, hör av dig på kontaktinformationen uppe i hörnet.

Edit: Här är den nya kapitellistan, om ni är intresserade:

Contactcenter – En callcenterhoras bekännelser
Kapitel 1 – Mats Olsson till er tjänst.
Kapitel 2 – En helt vanlig dag på jobbet.
Kapitel 3 – Ny dag, nya samtal.
Kapitel 4 - Contactcenterjargong. gå och köpa kalsonger, hata säljare, nyanställd
Kapitel 5 – Uppdragsgivararbesök.
Kapitel 6 – Hoppet är det värsta av plågor, ty det förlänger människans lidande.
Kapitel 7 - Busringare.
Kapitel 8 - Nattjobb.
Kapitel 9 – Mail, mail, mail.
Kapitel 10 – Supa, supa, supa!
Kapitel 11 – Bakfylleångest.
Kapitel 12 - Facklig verksamhet.
Kapitel 13 – Contactcenterkarriär.
Kapitel 14 - Släkten är värst.
Kapitel 15 - Firmafest.
Kapitel 16 – Lönehelg.
Kapitel 17 – Extrajobb.
Kapitel 18 – Merförsäljning och interninbillning.
Kapitel 19 – Sjukdom och uppköp.
Kapitel 20 – Away from keyboard.

Etiketter:

7 Kommentarer:

  • Hurra! Äntligen ett livstecken! Ett steg närmare publicering månne? Ska läsa den reviderade versionen så fort ja får lit tid.

    Skrev själv ytterligare en text om en av de företeelser som utgjorde en del av callcenterhelvetet. Bemmaningshalickarna.

    Kan läsas här:

    http://selvfolgelig.wordpress.com/2008/05/16/slavhandlarn%c2%b4/

    By Anonymous Anonym, at 13 juli, 2008 18:56  

  • Bra skrivet! Mina komplimanger.

    Det omskrivna kommer inte här på bloggen, den finns på min hårddisk - när den är helt klar ska jag ladda upp den. Just nu letar jag efter korrläsare till de tre första kapitlen.

    By Blogger von Adler, at 13 juli, 2008 22:26  

  • En tanke. Sprang på http://www.livisverige.org/ häromdagen. Kan vara intressant för dig sen när det blir dax för utgivning. Finns nämligen en matnyttig guide till utgivnings träsket som säkert kan ge något. Sidan är fulkodad o ofunktionell men gå in under "Hur ger jag ut en bok?" i högermenyn så har du lit intressant läsning.

    By Anonymous Anonym, at 26 juli, 2008 10:52  

  • Tjoho, äntligen lite action.
    Hittar du någon som korrekturläser?

    By Anonymous Anonym, at 31 juli, 2008 12:13  

  • Jodå, det går fint. Har hittat en superb korrläsare faktiskt. §:c)

    Kapitel 4 är nu skrivet (det är nytt) och 1-3 är korrläst och korrigerat. Jag jobbar vidare med kapitel 5 nu.

    By Blogger von Adler, at 10 augusti, 2008 21:55  

  • Underbart, längtar tills det är klart!

    By Anonymous Anonym, at 13 augusti, 2008 22:16  

  • Kan man få vara så fräck att man droppar en länk till sin egen blogg här? Den är trots allt inspirerad av denna underbara blogg och handlar om samma ämne. Min är dock inte i bokform utan mer lösryckta tankar och är förhoppningsvis underhållande läsning för er som uppskattar Adlers blogg.

    Det kan även tänkas att det blir ett eller annat gästframträdande av herr Andersson, jag jobbar trots allt med honom och har gjort i ett antal år...

    http://kundtjansten.blogg.se/

    By Anonymous Anonym, at 29 augusti, 2008 19:08  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se