Contactcenter

09 september, 2008

Välkomna, nya besökare.

Jag inser att jag fortsätter att få besökare hit, och att en del kan tänkas vara förvirrade att komma in hit nu.

Så, för att förklara: Detta är en till 80% självbiografisk bok om min tid på callcenter. Den publicerades som följetong här och just nu håller jag på och redigerar den och jobbar med två frivilliga korrläsare innan jag ska skicka den till ett förlag i hopp om att få den utgiven.

För att läsa boken, klicka på en första inlägget-länk och börja där - det finns en nästa inlägg-länk i botten på varje inlägg för att fortsätta läsa vidare.

För er som undrar så är fem kapitel av 20 ordentligt gjorda nu.

Etiketter:

9 Kommentarer:

  • Jag läser allt du skriver men korrläsa är jag nog inte rätt person för :p

    Keep goin strong!

    By Blogger Johan G, at 10 september, 2008 07:45  

  • Nu måste du berätta. Vilket företag var det du själv tog emot samtal för? Jag har en god gissning på vilket det är, men skulle vilja ha en bekräftelse haha :) Nämligen det som jag själv jobbat på!

    Alltså, namnet på telecom-bolaget. Inte din arbetsgivare :)

    By Anonymous Anonym, at 26 september, 2008 16:35  

  • Jag vet vilket, jag har nämligen själv jobbat på samma företag. Vet inte om Adler vill ha det avslöjat dock så jag säger inget mer...

    Jag jobbar för övrigt även i dagsläget med samma sak och med bland annat herr Andersson, men på ett annat företag.

    Måste bara säga att detta är grymt rolig läsning. Hoppas verkligen att det blir en bok.

    By Anonymous Anonym, at 28 september, 2008 21:45  

  • Hur går det med skrivandet? Skulle vara suveränt med en bok...

    By Anonymous Anonym, at 16 december, 2008 19:13  

  • Jag kan inte beskriva med ord hur dum och otroligt patetisk denna "bok/blog" är.
    Utifrån att läst allt detta så inser jag varför du inte fått något annat jobb. Ser ut som du har fått ett nytt nu inom samma sak och du måste verkligen haft tur att flyga så långt under deras radar att de inte märkt vilken sorts människa dom har anställt.

    By Anonymous Anonym, at 16 december, 2008 22:17  

  • Med 24 minuters läsande på 7 sidor, inklusive tiden att skriva den här kommentaren kan du inte ha hunnit uppfatta mycket av boken, Anonym.

    Jag skulle kunna svara med detaljer om mitt nuvarande jobb, att jag tjänar bra och att de flesta på företaget, inklusive VD, känner till den här boken, men jag ska inte göra det utan istället fråga vad det är som gör dig så upprörd och varför du absolut måste gå till personangrepp?

    Varför är boken patetisk?

    By Blogger von Adler, at 16 december, 2008 22:49  

  • Man kan kalla denna blogg många saker, men patetisk är knappast rätt ord. Jag tycker att den visar callcenterbranschen som den verkligen är, måvara med viss fokus på de mörkare delarna (men de ljusa sidorna är å andra sidan lätträknade). Jag vet för jag har jobbat på företaget i fråga.

    Tror att denna kommentar är gjord av någon i ledningen på det "nya contactcentret" (se kommentar på tidigare inlägg).

    By Anonymous Anonym, at 04 januari, 2009 23:51  

  • För mig som jobbar på callcenter så är den här bloggen helt underbar. Kan läsa bitar och delar ur den då och då för att bara njuta och känna "jag är inte ensam".

    Kan inte vänta på boken! Då kan jag äntligen visa den från de av mina vänner som är så teknikfrånvända att de inte vågar läsa bloggar!

    By Anonymous Anonym, at 24 januari, 2009 10:12  

  • Som före detta anställd på Contactcentret så väntar jag i likhet med andra på den tryckta versionen av denna lilla följetång, vill gärna få chansen att äga en klockren beskrivning av IT-gruvan. :-)

    Så hur går det med korrekturläsningen?

    By Anonymous Anonym, at 12 februari, 2009 20:06  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se