Contactcenter

30 november, 2006

Contactcenter på TV!


Istället för en normal uppdatering kommer det lite intressanta nyheter i annan form.

Contactcenter har tagit steget in i ett annat media, nämligen TV. Undertecknad intervjuas i Mittnytts 19.10-sändning idag torsdag 30/11.

Länk till reportaget finns här, men i skrivande stund finns varken Mittnytts 19.10-sändning eller reportaget självt tillgängligt online. Enligt initierade källor (kompisar i Mittnyttområdet) ska det ha varit ett bra reportage.

Jag uppdaterar så fort jag märker att inslaget är tillgängligt. Under tiden, om du hittar hit p.g.a inslaget eller är en stamgäst, kommentera gärna, eller prata, fråga och ställ personliga frågor till Mats Olsson på forumet.

Med vänliga hälsningar,
Mikael Anteskog Adler

Edit: Här, ungefär 16:50 in i programmet verkar reportaget finnas i alla fall.

Edit 2: Här finns nu Mittnytts 19.10-sändning. Intervjun i den är tydligen längre än i Sverige Nus inslag och börjar c:a 09:45 in i programmet. Tack till Fredskronk för tipset!

Edit 3: Inlägget är nu borta från SVTs hemsida, men på lite andrahandsvägar kan det nu hittas här (15,7Mb .avi-fil som kräver DivX-codec).

Etiketter:

6 Kommentarer:

  • Hej Adler!

    Om man ser hela gårdagens Mittnytt som finns på http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?haswm=true&prefformat=1&submitted=true&hastested=true&a=389228&submit=Spara+inst%E4llningar och spolar fram tills ca 09:47 så finner man ett sju minuter långt inslag om callcentres med en mycket längre intervju med dig än den som Sverige Nu hade. Man får även se en forskare som tycker att callcentres är bra.

    By Anonymous Anonym, at 01 december, 2006 11:46  

  • Awesome!

    Fan vad bra, hade gärna sett mer!

    By Anonymous Anonym, at 01 december, 2006 13:44  

  • Riktigt grymt! Väldigt bra att sånt här kommer ut, visst världen finns det värre jobb (tex för de som såg China blue på ettan igår) men en psykisk sweatshop ska inte tas lätt på. Ifall vi inte skapar debatt är det inte långt kvar tills företag du beskriver i din bok tar över och vi blir inte bättre ställd än i kina.

    By Anonymous Anonym, at 01 december, 2006 20:14  

  • Mycket bra intervju.
    Det enda som oroar mig är att folk som inte jobbat inom callcentervärlden eller är släktingar till oss som har gjort/gör det, tycker att "så hemskt kan det väl inte vara".
    Men men, bra att problemet äntligen belyses måste jag säga. Hursomhelst, ser fram emot lite nya ångestdrypande kapitel snarast. Har inte kommenterat på slutet, men var så säker att jag läser. Keep on kicking ass!

    By Anonymous Anonym, at 04 december, 2006 12:50  

  • Kan väl bara säga "fy fan för callcenters". Jag och du ahr jobbat ihop i ÖSD och just nu så går jag sjukskriven i någon vecka till p.g.a. jäkla stress. Det mesta av detta kommer från just våran älskad avdelning där den ännu mera älskade "mussolini" är inhyst.

    By Anonymous Anonym, at 04 december, 2006 21:11  

  • Fett coolt mannen.
    Är själv innom samma branch just nu och stressen börjar sakta men säkert krypa allt närmare.
    Håller med ovanstående att det är bra som tusan att detta kommer ut i strålkastarljuset.
    Keep it coming. Kudos till dig. Hoppas boken blir bra.

    By Anonymous Anonym, at 05 december, 2006 18:10  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se