Contactcenter

12 december, 2006

Lite contactcenterstatistik.

- Första inlägget -

Här kommer lite statistik från Contactcenter och information om boken.

Bloggen har 62 inlägg, varav 59 är bokinlägg och 3 är informationsinlägg (63, 59 och 4 om man räknar detta). En ganska bra ratio om du frågar mig.

Boken är nu uppe i 63 sidor i 10p i word, vilket är 49 285 ord och 285 647 tecken. En del av det är stolpar och struktur för kommande kapitel, samt saker som ska vara med i de framtida kapitlen o.s.v. Det är inte mycket som är färdigskrivet som ni inte sett, så jag kan tyvärr inte ge några sneak previews, tyvärr. Dock är det mesta upplagt och jag vet precis hur det ska gå.

Sedan starten har 13 311 unika besökare stått för 32 981 page views - jag hade planer på att identifiera besökare nummer 30 000, men denne kom mitt i Mittnyttrusningen, så jag tappade bort vederbörande. I medeltal står 53 unika besökare för 160 page views dagligen - det är dock mer nu, ett par-tre veckor med väldigt lite besök i början drar ner medeltalet.

Många frågar om planerna för boken - för ja, det är en bok och har varit tänkt som det från början. Planen är att skriva klart till sommaren och sedan ägna sommaren åt att skriva om, bearbeta, editera och redigera. Sedan ska jag ge ut det på något vis. Vill inget förlag erbjuda något fördelaktigt kan jag kanske självpublicera. Naturligtvis kommer jag lägga ut boken i pdf- eller word-format så man kan läsa den online också om man föredrar det.

Jag vill åter påminna om forumet, som är dödare än en surströmming just nu, om någon vill ställa frågor om boken eller till Mats Olsson själv.

Jag vill passa på att tacka för alla kommentarer jag fått hitintills - jag uppskattar dem verkligen. Det är mina trogna läsare och kommentarerna som ger mig energin att sätta mig ner två gånger i veckan och verkligen skriva. Jag skulle dock gärna ha mer besökare och kommentarer, så ni som läser men inte kommenterar, gör det, allt tas emot tacksamt. Ni som har idéer om hur man skulle kunna göra mer reklam för Contactcenter, ta bladet från munnen, alla tips mottages tacksamt.

Till sist vill jag påminna att det går att få tag på mig på mail och chatklienter om någon skulle vilja.

Mail: vonadler@sko.miun.se
MSN: vonadler@hotmail.com (skicka inte mail på denna)
ICQ: 20936057
Y!: vonadler.bom

Med vänliga hälsningar och tack för allt läsande,
Mikael Anteskog Adler

PS Nej, det här är inte en ersättare för ett riktigt inlägg, det kommer ett på torsdag som vanligt. DS.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se