Contactcenter

04 februari, 2007

Kapitel 10 (forts 5).


Jag flinar lite till svar. ”Kan du äta efter att ha blivit mordhotad?”

”Ja för fan, jag känner för lite blodigt kött, men det får väl bli en pizza, ingenting annat har ju öppet nu, förutom dånken och sibylla, och jag känner fan inte för mer pommes nu.” säger Peter och sträcker på sig.

”Ja, du har väl fått mersmak på blod efter att ha tuggat den där fjortisens knotor rena.” säger jag.

Peter reser sig från stolen och rapar demonstrativt med en knytnäve mot bröstkorgen. ”I love the smell of burning fjortis-flesh in the morning.”

”Ska du lämna datorn olåst?” säger jag när han greppar jackan och tar de första stegen runt mig och börjar krångla på sig den.

”Sir, fjortis DON’T SURF!” skriker han tillbaka. ”I alla fall inte på något annat än lunajstojm. Gunga igång valkarna nu Mats, det är dags att käka!” säger han och styr stegen mot utgången. Vi kliver förbi Erik som nu har åtminstone fyra ivrigt tjattrande beundrarinnor runt sig och leende än en gång återger historien under ivriga frågor om ”Vad sa han då?”, ”Vad gjorde du då?” och ”Hur lät han då?” samt en ”Vad sa Mats när han ringde då?” och så vidare. Jag flinar lite när vi går ut.

Jag och Peter äter varsin usel pizza som gjorts på än uslare råvaror och går sedan tillbaka till jobbet för att ägna resten av den lugna kvällen åt att lägga upp citat från busringningarna i banken med roliga grejer på intranätet i sektionen för kontot som Contactcentret schabblade bort. Vi har lösenordet från en sur och arg teamleader som sa upp sig för något år sedan och cheferna tycks aldrig kolla sektionen för det kontot.

Schabblandet skedde på den tiden Torped-Olga var chef över flera konton och räknade ut att supporten hade kapacitet att svara på mer samtal. Att vi inte klarade målen på andel besvarade samtal av de inkomna redan då och att hennes siffror var baserade på ett genomsnittligt samtal och att både kontot och supporten hade mest samtal under en specifik del av dagen, det tänkte hon inte på. Inte heller tänkte hon på att hon räknat på att vi skulle ta ledningens mål för antal samtal, det vill säga hundratjugo om dagen, inte de åttio som var det verkliga genomsnittet. Att supportarna inte gärna svarade på samtal om busstider och bläddrade i tidtabeller åt folk tänkte hon inte heller på. Det tog två veckor för Contactcentret att förlora kontraktet på att upplysa om busstider på telefon efter ”förändringen” Torped-Olga föreslog.

Efter att ha läst lite vad dumma kunder sagt och flinat inser jag att det är dags att gå hem. Ännu en dag till ända.

Etiketter: ,

6 Kommentarer:

  • Torped Olga = Mo Li?

    By Anonymous Anonym, at 05 februari, 2007 20:29  

  • nähä, hur kan du tro något sådant? ^_^
    (allt stämmer ju in på henne)

    By Anonymous Anonym, at 05 februari, 2007 23:56  

  • Torped-Olga är en sammanslagning av två personer. Någon Mo Li känner jag inte till. §:c)

    By Blogger von Adler, at 06 februari, 2007 00:12  

  • Jag lämnade in min avskedsansökan idag! :D Har inget nytt jobb att gå till än, men nu ser jag i alla fall ljuset i tunneln! Fyra veckor och sedan är jag FRIIIIII! *dansar runt*

    By Blogger Traxy, at 09 februari, 2007 11:28  

  • Men vad nu?! Plötsligt tog det slut. Jag har läst här ett par sidor om dagen på mitt contact center-jobb senaste veckorna och nu tog det stopp! Jag känner hur ivern i mig rycker och jag längtar efter mer. MER!

    By Anonymous Anonym, at 13 februari, 2007 15:44  

  • Agh! Vad är nu detta? har varit sjuk i en vecka och hoppades på lite rolig läsning nu när man är tillbaka på jobbet men IKKE!

    Von Adler, var håller du hus?!

    By Anonymous Anonym, at 26 februari, 2007 14:27  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se